Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord
Schoenen en kleding

Schoenen en kleding

 

Een goed begin is het halve werk!

En dat geldt ook zeker voor het dragen van de juiste kleding. Hieronder vind je tips over welke kleding en schoenen je tijdens de StrongmanRun het beste kunt dragen. Droog de finish over? No way! We garanderen je dat je kleding en schoenen nat en vies zullen worden.

Je krijgt hieronder ook adviezen over hoe je jezelf het beste warm kunt houden. Zowel voor als na de wedstrijd. Doe er je voordeel mee!

Prepare to be the best!

Broek

Wij geven de voorkeur aan een lange of driekwart tight voor de bescherming van je benen. Bij een strakke tight is water ook geen belemmering. Het water loopt er sneller langs en uit.

Shirt

Een 100% polyester shirt ademt beter en is sneller droog dan een katoenen shirt. Verder is een shirt alleen voldoende. Onder de 10 graden of bij regenachtig weer, kun je er een thermo shirt onder dragen.

Ondergoed

Gewoon katoenen ondergoed is prima. Voor dames is een sportbeha zonder beugel aan te raden.

Sokken

Compressie sokken voor een betere doorbloeding van je onderbenen zijn goed. Je kunt ook kiezen voor de gewone sportsok!

Schoenen

Hardloopschoenen met grip of trailschoenen zijn aan te raden in verband met de verschillende ondergronden van het parcours en voor een betere grip bij de hindernissen.

Sieraden

Het is beter om al je sieraden af te doen. Dan weet je zeker dat ze niet beschadigen en bescherm je jezelf! Een sporthorloge kan wel.

Warm voor

Zorg dat je bij kouder weer warm blijft tot aan de start. Dit kan met oude kleding die weg kan of door je in te smeren met een goede sportsbalm.

Warm na

Zorg dat je na de wedstrijd gelijk warm gaat douchen of trek zo snel mogelijk een droog shirt aan. Anders koel je teveel af en worden je spieren stijf.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×