Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord
Eten en drinken

Eten en drinken

Voeding en drinken voor, tijdens en na de run

Onze partner SportvoedingWebshop.com verzorgt je tijdens de run met Iso Drink. Na de finish scoor je een recoverydrankje van deze partner in de Recovery Area.

Wil je optimaal aan de start verschijnen? Bekijk deze video en check de tips die sportvoedingsdeskundige Henk-Jan Koershuis hieronder voor je op een rij heeft gezet.

 

 

 

Voor

Een goede voorbereiding is het halve werk. Voorafgaand aan de inspanning kan je dan ook al je eerste winst pakken. Volg de onderstaande richtlijnen:

  1. Neem vlak voor de Fisherman’s Friend StrongmanRun geen zware maaltijd. Dit moet je lichaam tijdens de run verwerken en gaat ten koste van je prestaties. Bovendien is het niet prettig om met een volle maag te lopen. Neem je laatste grote maaltijd ongeveer 2-3 uur voor de start.
  2. Heb je tussen je laatste grote maaltijd en de start nog trek? Kies dan voor een lichte kleine snack. Een banaan of Energy Bar is een prima keuze.
  3. Zorg dat je lichaam voldoende gehydrateerd is. De kleur van je urine dient lichtgeel van kleur te zijn. Niet blanco, maar zeker ook niet donkergeel. Zorg in ieder geval dat je voorafgaand aan de start minimaal 500ml hebt gedronken. Water kan, maar bij een lange inspanning is een Isotone sportdrank een betere keuze. Je kunt bijvoorbeeld Iso Drink nemen van SportvoedingWebshop.com. Dit wordt ook geschonken wordt op de pauzeposten. Op die manier voorzie je je lichaam niet alleen van vocht, maar ook van mineralen en voldoende energie.
  4. TIP: loop je de gehele 21km Strongmanrun? Kies dan voor Carbo Loader. Het is het ideale product waarmee je via een drank je koolhydraten kan stapelen. Een dag voorafgaand neem je al 1 (dames) of 2 (mannen) bidons. En tijdens de wedstrijddag neem je 1 bidon Carbo Loader van 500ml, 60-90 minuten voorafgaand aan de run. Op die manier merk je dat je de lange afstand veel makkelijker kunt volhouden.

Tijdens

Naast een goede voorbereiding vooraf, is het zaak om tijdens de StrongmanRun je lichaam te voorzien van goede brandstof en voldoende vocht. Volg de onderstaande richtlijnen:

  1. Het is belangrijk dat je ook tijdens de Fisherman’s Friend StrongmanRun voeding tot je neemt. Je kunt kiezen uit vaste voeding in de vorm van een Energy Bar of vloeibare voeding. De meeste sporters kiezen voor vloeibare voeding, omdat het sneller wordt opgenomen door je lichaam, je niet hoeft te kauwen en vooral ook handiger mee te nemen is. Ons advies is om een Gel Drink te gebruiken voor iedere 45 minuten inspanning.
  2. Tijdens de run kun je het beste een combinatie van water en Iso Drink sportdrank drinken. Wij serveren Iso Drink sportdrank van Sportvoedingwebshop.com. Daarnaast vind je op een aantal posten bananen.
  3. TIP: wil je het maximale eruit halen? Overweeg dan de Guarana SHOT te gebruiken ongeveer 30 minuten voor de finish. Een echte finale knaller, dat zorgt voor je snelste finale ooit. Meer uitleg hierover in de advies video.

Na

Herstellen is van groot belang. Je bent immers zo goed als je laatste herstel. Als organisatie hebben wij er alles aan gedaan om dat samen met onze partner optimaal te verzorgen. Daarom de onderstaande tips:

  1. Direct na de finish raden wij je aan om wat te drinken in de Recovery Area. Als organisatie hebben wij dit voor jullie gefaciliteerd. Maak daar dan ook gebruik van.

Direct na de run is de werking van herstelvoeding het meest optimaal. Je zult ervaren dat je daardoor veel sneller herstelt.
De Recovery Drink bevat een combinatie van koolhydraten en eiwitten voor een optimaal spierherstel. Het is ook slim om binnen 2 uur een goede maaltijd te gebruiken, die niet enkel uit koolhydraten bestaat, maar ook eiwitten bevat.

  1. TIP: neem 1-2 uur voor het slapen gaan nog 500ml water of isotone sportdrank. Herstellen doe je ook in de nacht. Dus voor het slapen gaan nog wat extra drinken, komt je herstel na een zware inspanning zeker ten goede. Richtlijn: zorg dat de kleur van je urine lichtgeel van kleur blijft.

 

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×