Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord
8 tips voor een succesvolle StrongmanRun

8 tips voor een succesvolle StrongmanRun

 

Wil jij ook optimaal voorbereid aan de start staan? Lees dan hieronder de 8 tips voor een succesvolle StrongmanRun!

Van het verbeteren van je uithoudingsvermogen tot het trainen van je mentale weerbaarheid. Het hoort er allemaal bij. En vergis je niet in de onvoorspelbaarheden van Moeder natuur. Bereid je goed voor, zodat jij straks als een echte Strong(wo)man aan de start staat.

Maak gebruik van de tips en doe er je voordeel mee! Je kunt veel meer aan dan je voorheen dacht te kunnen.

Start as a runner, finish as a strongman! Good luck!

TIP 1: Zoek een maatje (of twee of drie..)

Heb je soms moeite om jezelf naar de training te sleuren na een lange werkdag? Zoek dan een trainingsmaatje, hierdoor zal je sneller geneigd zijn om je goede voornemen ook daadwerkelijk te gaan uitvoeren!

TIP 2: Uithoudingsvermogen is de basis!

Bouw je training rustig op. Het wel of niet kunnen volhouden van een obstacle run hangt af van je conditie. Train daarom voor de 7KM en 12KM minimaal 1x per week en voor de 21KM minimaal 2x per week je uithoudingsvermogen. Meer is niet altijd beter en ook niet noodzakelijk. Houd een comfortabel tempo aan. Wanneer je normaal kunt ademhalen en kunt praten onderweg, dan loop je het goede tempo!

TIP 3: De onvoorspelbaarheden van Moeder natuur

Laat je lichaam wennen aan de onvoorspelbaarheden die moedernatuur je te bieden heeft. Train niet alleen op asfalt of in de fitness maar kies voor de natuur. Ga op zoek naar zanderige ruiterpaden of naar modderige heuvels in je omgeving. Combineer je uithoudingsvermogen trainingen met een stukje offroad voor de optimale voorbereiding.

TIP 4: Squat je een ongeluk!

Om de obstakels de baas te kunnen is kracht een vereiste. Zie de aanloop naar de StrongmanRun als een obstakel. Druk jezelf op, squat je een ongeluk en doe walking lunges met je boodschappen.

TIP 5: Breng krachtpatsers in verlegenheid

Sommige obstakels brengen zelfs de grootste krachpatsers in verlegenheid. Met de juiste techniek moet je ieder obstakel de baas kunnen. Sluit je aan bij de plaatselijke survival of obstakelvereniging.

TIP 6: Verbeter je mobiliteit en herstel

Er zijn talloze manieren om je herstel te bevorderen. Wat daadwerkelijk telt is het luisteren naar je eigen lichaam. Een heel strak trainingsschema houdt geen rekening met je slaapkwaliteit, de hoeveelheid stress of een griepje. Het herstel van een spiergroep duurt gemiddeld tussen de 48 en 72 uur. Een algemene richtlijn is ongeveer 2 tot 3 dagen tussen het trainen van dezelfde spieren.

TIP 7: Plan een date met jezelf

Jouw lichaam heeft beweging nodig. Plan daarom vaste afspraken met jezelf in je agenda! Om je vooruitgang bij te houden, schrijf je tijden, aantal herhalingen en gewichten op. Dit helpt jou om meer uit je training te halen en gemotiveerd te blijven!

TIP 8: Train je mentale weerbaarheid

Zet je autoverwarming eens lager, douche minder warm en ren in je shirt tijdens de buitentrainingen. Door bewust te blijven ademen kun jij je meer aan dan dat je voorheen dacht te kunnen.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×