Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord

Obstakel instructie

Instructies voor obstakels StrongmanRun Hellendoorn 2019

Obstakel # 1
STRONGMANRUN START ARENA
Verzamel je op tijd in de Arena. Let op de aanwijzingen van de MC’s zij geven allerlei informatie.
Na de warming up … gas erop. Je tijd begint pas te lopen ná passeren van het start poortje.
Daarmee doseren we de inloop op het parcours. Links of rechtsom? Mag je zelf weten.

Obstakel # 2
UNIVÉ Run Around
Volg de route en loop naar het binnenste van de spiraal en vervolgens weer naar buiten. 

Obstakel # 3
Cross Roads
Hier kruist de route. Overheen, of onderdoor. Ligt eraan van welke kant je komt. Dit wijst zich vanzelf.

Obstakel # 4
Monkey Bars
Zorg dat je via de balken bij het begin van de Monkey Bars komt en haal de overkant zonder te zwemmen. 

Obstakel # 5
Have A Swim
Zoals het obstakel al zegt. Zwemmen naar de overkant. Kun je niet zwemmen? Er zijn duikers om je te assisteren. Het grootste deel is ook doorwaadbaar (net).

Obstakel # 6
WILGENWEARD Base Jump
Klim op het ponton en naar boven. Wacht op aanwijzingen van de duikers voor je springt! Spring van het platform af, de Regge in. Zwem naar de overkant. 

Obstakel # 7
Fluffy Foam Party
Klim over de strobalen het schuimbad in. En loop er weer uit. Wees gerust: aan de achterkant liggen geen strobalen.

Obstakel # 8
HEGEMAN Road Block
Klim over de container heen. Het publiek gaat onder je door.

Obstakel # 9
Straight Barrier
Klim over het obstakel heen. Op je eigen manier.

Obstakel # 10
A-Frame
Klim over het A-Frame heen en vervolg je weg door het weiland. Er staat geen stroom op het draad, maar het prikkelt wel.

Obstakel # 11
Hip Hopping
Spring via de schijven naar het einde van het obstakel zonder de grond te raken. Zwik je enkels niet op de autobanden.

Obstakel # 12
MODDIT Wringer
Wring jezelf over, tussen of onder de autobanden door. Je mag de zijkant niet gebruiken.


Obstakel # 13
OOSTERVELD Vietcong Tunnels
Door het water/moddergat en kruip vervolgens door één van de tunnels. Geen paniek…..er wordt niet met scherp geschoten.

Obstakel # 14
Rathole
Ga door de modderbak. Klim door de buizen en klim er weer uit aan de andere kant. Smerig lekker.

Obstakel # 15
EUROL DAKAR EXPERIENCE
Volg het parcours de grote zandkuil in en kruip onder de DAKAR truck en door de EUROL-tunnel ….  uphill!!!

Obstakel # 16
Steeple Chase steps
Volg het parcours de kuil weer uit over deze vervelende zware ‘trappetjes ‘.

Obstakel # 17
Down & Up
Volg het lint. Nog één keer die fijne kuil in en uit.

Obstakel # 18
HEUTINK Mouthfull Of Mud
Kruip door de modder en onder de tonnen door. Je kunt deze wegduwen zodat je niet met je hoofd onder de modder hoeft. De rest zal niet schoon blijven.

Obstakel # 19
Brain Freeze
Klim in de container met koud water en klim er aan de andere kant weer uit. Je moet nog wel over of onder de banden heen die in het midden hangen.

Obstakel # 20
HEUTINK Slide
Klim deze fantastische glijbaan op via de plateau’s aan de achterzijde. Glij aan de waterzijde met een big smile van de glijbaan het opvangbassin in. Hier zal heel veel publiek staan dus zorg dat je er op je best uit ziet …..

Obstakel # 21
RUNNERSWORLD Quarter Pipe
Ren tegen de ronding op en klim op het plateau. Je gaat eraf aan de achterzijde.


Obstakel # 22
ECHT Road Block
Klim op de containers en er weer af. Het publiek loopt onder je door.

LET OP! Hier is een route splitsing voor de 12KM en de 21KM!!!!

Obstakel # 23
The Swamp
Ren of zwem door het water en de modder naar de overkant. Kort stukje maar wel smerig fijn.

Obstakel # 24
Up and Over
Klim op de container en aan de andere kant er weer af. Hier kruis je met later startende deelnemers. 

Obstakel # 25
BOLK Hay Step
Klim via de strobalen de container op en aan andere zijde weer af. Nog een heel klein stukje naar de finish. Kramp? #FFDOORBIJTEN

Obstakel # 26
SAUCONY Over and Under
De allerlaatste…. klim over de container. Neem je (foto)momentje en finish.

VOOR DE 12KM & 21KM

LET OP!! Dit stuk parcours sluit om 17:30 uur

 Obstakel # 27
Bikepark Run
Een lastige maar leuke trail. Bumpy!!!

Obstakel # 28
SBB Muddy Trees
Ga het moddergat in en kruip onder of over de boomstammen. Je mag het zelf weten.

Obstakel # 29
ODIN Hamstring Horror
Blijf op de route en ren het ‘STUT’ op en af. Volg je eigen tempo! Deze doet (morgen) pijn.

Obstakel # 30
INTERSTAGE Climbing Water
Volg de route, spring het zwembad in en klim er bij de Climbing Water weer uit. Hou je adem in door het watergordijn.


Obstakel # 31
Quarterback Attack
Ren, tijger of wurm je langs de American Football Players. Blijf wel op het parcours en laat je niet afleiden door een mascotte of de cheerleaders.

Obstakel # 32
LINTIRE Rubberyard
Klim via de strobalen in deze bandenbak. En klim/klauter naar de overkant. Er zit alleen nog iets in de weg.

Obstakel # 33
Over and Under
Ga over de hoge boomstammen en kruip onder de lage boomstammen door. Je loopt richting het centrum van Nijverdal. Doe je haar ff goed.

Obstakel # 34
RABO Sky Bridge
Midden op het plein in het centrum van Nijverdal staat dit obstakel. Klim op en over deze hindernis. Je eindigt in een waterbak. Duik onder de dwarsbalk door. En vervolg je weg. Sloof je een beetje uit!  Er staan tenslotte veel mensen te kijken.

VOOR DE 21KM

LET OP! Dit stuk parcours sluit om 16:30 uur

Obstakel # 35
COOP Watertunnel
Volg het parcour en waad door de ondergelopen tunnel. Het is heupdiep maar wel bere koud.

Obstakel # 36
Bridge Jump
Spring van de brug het water in. Volg de instructies van de marshall. Er zijn duikers, en het water is diep genoeg! Zwem naar de oever (10 meter) en vervolg de route.

Obstakel # 37
Monkey Tail
Ga via het touw naar de andere kant van de rivier, zonder het water te raken.

Obstakel # 38
Mud Hole
Je komt in een blubbergat terecht ….  klim eruit, maar daar ben je het grote legernet wel voor nodig.

Obstakel # 39
Muddy Bumps
De modder bij de StrongmanRun is als de beste van allemaal verkozen. Dat merk je als je hier over en doorheen moet. Glibberen ……..

Obstakel # 40
Corall Climb
Na de verzorgingspost en controle mat ga je beginnen aan de laatste 4KM. Klim over de hekken en vervolg de route.

Obstakel # 41
Bridge Climb
Klim vanuit het water via het net aan de brug naar boven. Eventjes droog.

Obstakel # 42
Diving Duck
We moeten onder de doorgaande weg door. Dat betekent wéér het water in. Na dit obstakel sluit je aan op het begin van de route. Je gaat verder met de WILGENWEARD Base Jump voor de 2e keer. 

Obstakel #43
WILGENWEARD Base Jump
Klim op het ponton en naar boven. Spring van het platform af, de Regge in. En zwem naar de overkant. Wacht op aanwijzingen van de duikers voor je springt!

Obstakel # 44
Cross Roads
Hier kruist de route. Overheen, of onderdoor. Ligt eraan van welke kant je komt. Dit wijst zich vanzelf.

Obstakel # 45
Fluffy Foam Party
Klim over de strobalen het schuimbad in. En loop er weer uit. Wees gerust:  aan de ‘uit’ kant liggen geen strobalen.

Obstakel # 46
HEGEMAN Road Block
Klim over de container heen. Het publiek gaat onder je door.

Obstakel # 47
TIMELIGHT Brain Freeze
Klim in de container met koud water en klim er aan de andere kant weer uit. Je moet nog wel over of onder de banden heen die in het midden hangen.

Obstakel # 48
HEUTINK Slide
Klim deze fantastische glijbaan op via de plateau’s aan de achterzijde. Glij aan de waterzijde met een big smile van de glijbaan het opvangbassin in. Hier zal heel veel publiek staan dus zorg dat je er op je best uit ziet …..


Obstakel # 49
RUNNERSWORLD Quarter Pipe
Ren tegen de ronding op en klim op het plateau. Je gaat eraf aan de achterzijde.

Obstakel # 50
ECHT Road Block
Klim op de containers en er weer af. Het publiek loopt onder je door.

LET OP! HIer is een route splitsing voor de 12KM en de 21KM!!!!

Obstakel # 51
The Swamp
Ren of zwem door het water en de modder naar de overkant. Kort stukje maar wel smerig fijn.

Obstakel # 52
Up and Over
Klim op de container en aan de andere kant er weer af. Hier kruis je met later startende deelnemers. 

Obstakel # 53
BOLK | CTT Hay Step
Klim via de strobalen de container op en aan andere zijde weer af. Nog een heel klein stukje naar de finish. Kramp? #FFDOORBIJTEN

Obstakel # 54
SAUCONY Over and Under
De allerlaatste…. klim over de container. Neem je (foto)momentje en finish.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×